نشست هم‌اندیشی کمیته علمداران شورای هیئات مذهبی مشهد برگزار شد مروری بر جایگاه و نقش زنان مسلمان در تاریخ صدر اسلام کینه را باید دفن کرد؛ آنچه می‌کارند مهر است نگاهی به آموزه های اسلامی درباره روابط خانواده، حدود و حقوق متقابل آنها نسبت به یکدیگر ارزش روایت و نشر حدیث شرحی بر آثار و برکات نماز| لحظه خوب دیدار توزیع ۶ هزار ساندویچ در چایخانه صحن امام‌حسن‌مجتبی‌(ع) پیش‌بینی تشرف بیش از ۱۰ هزار زائر پیاده به مشهد در دهه کرامت تولیت آستان قدس رضوی: صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» + جزئیات ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین از مشهد تا کربلا آغاز شد برگزاری اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد + فیلم و عکس سردار ایافت دعوت حق را لبیک گفت آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد برگزار شد منطقِ امام صادق (ع) و بایستگی‌های امر به معروف اندر احوال خیال همه آنچه از انقلاب فرهنگی امام ششم شیعیان باید بدانیم| امام به حق ناطق؛ حضرت صادق(ع) ترویج فرهنگ رضوی در روستا‌ها با بهره گیری از ابزار هنر رونمایی از از بسته شعر دهه کرامت ۱۴۰۳ در حرم مطهر رضوی
سرخط خبرها

قهرمانی که حاج قاسم بشارت شهادتش را داده بود

  • کد خبر: ۲۰۲۴۷۰
  • ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳
قهرمانی که حاج قاسم بشارت شهادتش را داده بود
برای سردار شهید، سیدرضی موسوی که خاری در چشم رژیم غاصب صهیونیستی بود.

به گزارش شهرآرانیوز هنوز یک داغ چهارساله سینه‌سوز با ماست که خبر از داغی دیگر بر سرمان خراب می‌شود. ما هنوز باورمان نشده است که در آستانه چهارمین سال از آن شب شومیم که سردارمان را زدند؛ و حالا همان بدسگالان، هم‌رزم و همراه همیشگی حاج قاسم را هدف قرار دادند به توهم اینکه بکاهند از رعب و وحشتشان.

زهی خیال باطل که رشادت غیورمردان این سرزمین جوانه می‌زند مدام.

سردار سید‌رضا موسوی مشهور به سید‌رضی موسوی، مستشار ارشد سپاه پاسداران کشورمان که رخت عزای حاج قاسم هنوز بر تنش بود در زینبیه دمشق به خبط و خباثت رژیم منحوس اشغالگر قدس به شهادت رسید. سه موشک آوار شد بر خانه سید. سه انفجار و سپس سکوت. صدای خاموش شده سید که فریاد همتایانش را رساتر کرد. سید رضی که دهه دوم زندگی‌اش هم‌زمان شده بود با هشت سال جنگ تحمیلی، از شهر و دیارش زنجان عزمش را جزم کرده و به جبهه شتافته بود، خادم حسینیه اعظم زنجان، رسالتش را در دفاع از خاک میهن دیده و جانانه جنگیده بود. شهید رضی موسوی، پس از دوران دفاع مقدس همچنان مبارز احقاق حق بود.

او در تمام جنگ‌های سوریه حضور داشت. در نبرد‌های صحرا و حومه دمشق از افراد ثابت قدم بود و توانسته بود حمله غرب حلب را دفع کند. شهید موسوی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران ایران که در سال‌های گذشته بار‌ها و بار‌ها مورد سوء‌قصد رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود به آرزوی دیرینش، که همان درجه رفیع شهادت بود رسید. به قول خودش: «حاج قاسم به من وعده شهادت داده بود»

این ضایعه که خشم مردم ایران را به همراه داشت همراه با واکنش‌های بسیاری از سوی سران کشور و کاربران مجازی بود.
رژیم غاصب صهیونیستی که تعداد درخورتوجهی از سران نظامی و ژنرال‌هایش را در جنگ غزه از دست داده و خود را برای از میان برداشتن فرماندهان جنگی حماس ناکام دیده بود، حالا پا را فراتر گذاشته و فرماندهان محور مقاومت را برای توجیه شکست‌هایش هدف ترور قرار داده است؛ گرچه این استراتژی شکست خورده هرگز آن‌ها را به سرمنزل مقصود نرسانده و حالا بیمی از یک انتقام سخت و هوشمندانه کابوس شبانه‌شان است.

این ضایعه که خشم ملت ایران را برانگیخت، همراه با واکنش‌های بسیاری از سوی مردم و سران کشور بود. هنرمندان و طراحان گرافیک بسیاری نیز دست‌به‌کار شدند و برای این سردار شهید آثار درخور‌توجهی خلق کردند؛ همچنین اهالی فرهنگ، مداحان و فعالان اجتماعی و... با رشته‌استوری‌ها و توئیت‌های بی‌شمار خواستار انتقام و خون‌خواهی شدند.

میلاد عرفانپور، شاعر جوان کشورمان، از جمله هنرمندانی بود که در پی شهادت سید‌رضی، سروده‌ای را منتشر کرد که در رسانه‌ها بازتابی گسترده داشت:
آینه گفت: عاقبت پیر شدی، شهید نه
موی‌سپید هم شدی آخر و روسپید نه
آینه گفت: خسته‌ای؟ گفتمش: آه خسته‌ام
در قفسی نشسته‌ام چاره نه و کلید نه ...
آینه! حیرتم فقط، شوق شهادتم فقط
آه چه دارم آینه؟ هیچ به‌جز امید نه
لاله واژگونم و حسرت بازماندنم
داغ نویی نفس‌نفس آمده و نوید نه
آینه گفت: صبر کن... گفتمش آه، سوختم
در دل شعله می‌توان لحظه‌ای آرمید؟ نه!
آینه گفت و... زیر‌لب گفت شهید می‌شوی
آینه! راست گفته‌ای؟ وقت سفر رسید؟ نه؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->